Dudicsné Bakti Erika vagyok
Gyógypedagógus, DSZIT terapeuta
14 évig dolgoztam tanítóként összevont osztályban ahol nagy szükség volt a differenciálásra. Ezután további 10 évig dolgoztam gyógypedagógusként speciális csoportban, ahol alapot kaptam ahhoz, hogy az atipikus fejlődésmenetű gyermekek /autizmus, Down syndroma, különböző genetikai rendellenességek, kevert specifikus fejlődési zavar/ fejlesztését végeztem.
2017-ben új munkát vállaltam a Pedagógiai Szakszolgálatnál ahol járási szakértői vizsgálatokat végzek.
Ezenkívül óvodáskorú gyermekek fejlesztését végzem: ami magába foglalja az értelmi és mozgásos fejlesztést.
Több órában korai fejlesztést folytatok: 0-3 éves korig. Néhány évvel ezelőtt több kolléga, és szülői megkeresésre döntöttem úgy a magánfejlesztésbe is belekezdek. Azóta már nagyon sokféle gyermekkel találkoztam akiknek egy kicsit az élete részévé váltam, hiszen heti szinten találkoztam a gyermekkel és a családdal. Gyakran együtt oldottuk meg az otthoni problémáikat, hiszen nekem a gyermeket nem csak adott időben kell támogatnom amikor nálam van fejlesztésben, hanem a szülőt is akkor, amikor kérdései vannak hozzám.

Hitvallásom: Minden gyermek egy kincstár, melyhez meg kell keresni a hozzá illő kulcsot.

Végzetségeim
- óvodapedagógus,
- tanító
- tanulásban akadályozott szakos gyógypedagógiai tanár
- DSZIT terapeuta
Kiegészítő továbbképzések
- MP diagnosztika
- Sindelár módszer és felmérés
- Autizmussal élő gyermekek fejlesztése
- Cat –Kit Kognitív és Viselkedés terápia
- Babzsákos program a gyakorlatban
Amiben segíteni tudok
Megkésett beszédfejlődésű gyermek
Ide elsősorban azok a gyerekek tartoznak, akik még 2 illetve 3 éves korukig nem rendelkeznek legalább 50 szavas aktív szókinccsel. Ennek a fejlesztése elsősorban logopédusi kompetencia, én abban tudok segíteni, hogy lehetőséget teremtek a gyermek számára kommunikációs helyzetek teremtésére és a kommunikáció szociális interakció helyes használatára.
Ügyetlen mozgású gyermek
Az ügyetlen mozgású gyermekek főként nagymozgásaikban, finommotorikájukban lemaradást mutatnak. Gyakran esnek, levernek dolgokat, nekimennek egymásnak ajtófélfának. Ilyenkor mindig mozgásvizsgálatot kell végezni, hogy mi lehet a probléma gyökere illetve milyen fejlesztési lehetőségeket tudunk felajánlani.
Figyelemproblémás, nehezen leköthető gyermek
Ez a probléma ma már sajnos minden második gyermeket érint, nagyon sokat tehetünk azért, hogy ez ne állandósuljon –ilyenkor mozgásterápia javasolt amit szintén alapos felmérés és megtervezett fejlesztéssel lehet csökkenteni esetleg kiküszöbölni
Szociális kommunikációs interakciók nehézségű gyermek
Az ilyen nehézséggel küzdő gyermekek többféle területen mutathatnak lemaradást. A szociális kommunikációs problémák hátterében nagyon sok minden feszülhet. A mozgásterápián kívül segíthetnek a különböző játékhelyzetek viselkedésterápiás helyzetek megteremtésével, amely alapos tervezést és egyéni igényszint felmérést igényel.
Éretlen idegrendszerű gyermek
Éretlen idegrendszer állhat nagyon sok olyan probléma okaként ami nagy ijedelmet okozhat a szülők körében.
Milyen tünetekre kell odafigyelni?
- Ügyetlen a gyerek mozgása, óvodás (5-6) korban még nem tud bukfencezni, mászókázni, ugrani, biciklizni
- Rossz a mozgáskoordinációja, ügyetlen, sokszor elesik,
- Gyenge kézügyesség, nem szeret rajzolni még 5-6 évesen sem
- Nem képes egyedül felöltözni, nem tud megtanulni cipőt kötni (5-6)
- 5 éves kor után nem szobatiszta éjszakára
- Fényre, hangokra, érintésre túl érzékeny
- Óvoda végére még mindig nem tudja a bal és jobb kezét megkülönböztetni.
- Könnyen elfárad, gyakran felpörög, sokszor hisztis, elhúzódik a dackorszak.
- Figyelmetlen, könnyen elterelődik a figyelme,
- Hiperaktív, érzékeny, viselkedési zavarok jelentkeznek
- A játéktevékenység fejletlen szintje (pl szerepjáték elmaradása)
- Önállótlan több területen
- Beszédhibák, artikulációs problémák
- Gyenge immunrendszer, gyakran beteg
- Szorongó, túl visszahúzódó vagy épp nincs veszélyérzete
- Érzelmileg labilis, félős, ijedős
- Alvásproblémái vannak
- Nehezen tanul meg mondókát

Komplex terápia
Az átlagtól eltérő fejlődésmenet ma sajnos egyre több gyermeket érint. Minden probléma egyéni felmérést, a fejlesztés egyénre szabását kívánja meg.
Fontos, hogy a terápiának komplexnek kell lenni:
A terápiának tartalmaznia kell mozgásfejlesztést, beszédindítást, szabályrendszer felépítését, esetlegesen szenzoros anomáliák rendezését. Mivel többféle tünet is megjelenhet egyszerre, így a terápia mindenképpen gyermektől függő.
Korai fejlesztés
Korai fejlesztésben részesülő gyermekek számára is kínálok lehetőséget a fejlődésre.
Korai fejlesztésre akkor van szükség, ha a gyerek egy vagy több fejlődési területen elmarad az életkorának megfelelő szinttől: ez lehet a mozgásfejlődés, az értelmi fejlődés, a hallás- és látásfejlődés, a beszéd és nyelvi fejlődés, a szociális-, érzelmi fejlődés vagy a viselkedés.
Pillanatképek
Kedves Szülő!
Ha úgy gondolja segítségére lehet, forduljon hozzám bizalommal!
Hogyan zajlik a felmérés?
- A gyermek vizsgálata során szakszerű képet kapunk jelenlegi állapotáról.
- Felmérjük a képességeit, és tájékoztatjuk a szülőket arról, hogy melyek azok a területek ahol a legnagyobb lemaradás tapasztalható.
- Ezt követően javaslatot teszek a fejlesztés irányára és gyakoriságára.
- A fejlesztés minden esetben személyreszabott, a gyermek igényeinek megfelelő, ahol az elmaradottnak ítélt területeket játékos formában fejlesszük.
Vizsgálatok: gyógypedagógiai vizsgálat, képesség vizsgálat (iskolai beválás)
Kiknek tudok segíteni? Bölcsődés kortól óvodás kor végig minden gyermeknek.
Kapcsolatfelvétel
Ha bármelyik problémára ráismertek, bátran keressenek meg alábbi elérhetőségeimen.
+36 20 570 47 10
erikadudics1972@gmail.com
Vagy töltse ki az alábbi űrlapot, és küldj nekem üzenetet.